ליסינג

רכישת ואחזקת רכב חדש בישראל היא עניין יקר מאוד, ללקוח פרטי וללקוח עסקי. המיסוי על שוק הרכב גבוה מאוד בישראל ולכן התפתחו פתרונות מימון נוספים כאשר הליסינג מוביל את השוק, ישנן עשרות חברות ליסינג שפעילות ומציעות את שירותיהן לציבור.

 

ישיבה בין שתי נשות עסקים - ישיבה לגבי מימון ליסינג

פיתרון חוץ בנקאי למימון כלי רכב

ליסינג רכב היא שיטה שמאפשרת ללקוחות לקבל רכב חדש במהירות ולנהוג בו ללא תשלום ראשוני גדול ליבואן הרכב, הלקוח משלם תשלום חודשי קבוע מראש לתקופת הליסינג ובתמורה נהנה מכל היתרונות של רכב חדש. תקופת ליסינג בישראל נעה בין 3-5 שנים ויש שתי שיטות עיקריות של ליסינג לרכבים, אחת מיועדת לכיסוי עלות השימוש ברכב וכוללת את כל מרכיבי אחזקתו, בדומה להשכרה ארוכת טווח והשנייה היא שיטת מימון רכישת רכב חדש שמתפקדת כהלוואה לרכישת רכב לכל דבר רק בתנאים נוחים ועוד מגוון אפשרויות.

ליסינג תפעולי – חבילת רכב ושירות מלאה

חלק גדול מכל מכוניות הליסינג שנוסעות על כבישי ישראל הן מכוניות ליסינג עסקיות, חברות רבות מעניקות לעובדיהן הטבה של רכב צמוד, שעלותה מגולמת בשכר ברוטו של העובד. חברות אלו, בין אם כאלו שמחזיקות ציי רכב עצומים וגם חברות קטנות בוחרות באפשרות של ליסינג תפעולי.

זהו מסלול שכולל תשלום חודשי של כמה אלפי שקלים שכולל את עלות הנהיגה ברכב עצמו אך גם את כל היבטי האחזקה של הרכב, החל מאגרות רישוי, דרך כל הטיפולים השונים, תיקון תקלות, ביטוח וכדומה. החברה משלמת עבור רכב לכמה שנים וכל נושא האחזקה הוא על אחריות חברות הליסינג, העובדים רק ממלאים דלק ונוסעים.

שיטה זו של ליסינג אפשרית גם עבור השוק הפרטי אך היא פחות נפוצה בו. בסיום תקופת הליסינג יש ללקוח אפשרות לרכוש את הרכב בתוספת הפרשי העלות אך לרוב הרכבים מוחזרים לחברה והלקוח מקבל רכב חדש נוסף.

ליסינג מימוני – שיטת מימון לרכישת רכב

השיטה העיקרית עבור השוק הפרטי היא ליסינג מימוני, מסלול שמטרתו רכישה של הרכב בסיום התקופה ואפשרות זו מהווה תחליף חוץ בנקאי מעניין ורלבנטי מאוד להלוואות השונות שניתן לקבל לצורך רכישת רכב. מסלול ליסינג מימוני בנוי במבנה כספי מסוים כך שהלקוח משלם תשלום חודשי על השימוש ברכב ובסיום התקופה הוא יכול לבחור האם לשלם את יתרת עלות הרכב ולרכוש אותו או להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ולהתקדם לרכב חדש נוסף באותה מתכונת של תשלומים חודשיים.

מבנה עסקת ליסינג מימוני הוא כזה:

  • תשלום ראשוני שמהווה מקדמה, אחוז מסוים מערך הרכב הכולל. המקדמה משתנה בהתאם לדרישות הלקוח וכמות המזומן הפנוי שלו.
  • תשלומים חודשיים על הרכב, אלו הם למעשה כמו החזרים חודשיים של ההלוואה. גם ההחזרים הם נגזרת של אחוז מערך הרכב וניתן לקבוע החזרים נמוכים מאוד או גבוהים יותר בהתאם לרצון הלקוח וגובה המקדמה.
  • תשלום סופי, הלקוח משלם את יתרת ערך הרכב שיש לשלם והרכב עובר לבעלותו. לחלופין הלקוח מחזיר את הרכב ומקבל רכב חדש עליו ממשיכים התשלומים החודשיים.

ליסינג מימוני רגיל אינו כולל תשלום על אחזקת הרכב ותחום זה נמצא באחריות הלקוח, ניתן לרכוש בנפרד שירותי אחזקה ספציפיים מחברת הליסינג.

ליסינג מימוני הוא הלוואה לצורך העניין, אך תנאי ההחזר גמישים מאוד ובמקרים רבים הריבית, או התוספת למחיר המחירון של הרכב שהלקוח משלם בסופו של עניין, נמוכה לעומת ריבית על הלוואות בנקאיות או הלוואות חוץ בנקאיות אחרות. ובנוסף, היתרון שניתן להחזיר את הרכב ולהתקדם לרכב חדש נוסף הוא משמעותי ואטרקטיבי מאוד.